תומר יוסף, ירמי קפלן, לא בוכות על הגיטרות, בלה טאר, אתניקס (18.1-24.1)

יום חמישי, 17 בינואר 2013
תומר יוסף, ירמי קפלן, לא בוכות על הגיטרות, בלה טאר, אתניקס ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (18.1-24.1).

מאת: עמית מורלי

ישראל היא מדינה פוליטית באופן מוקצן. יחידים בציבור נרתמים באופן וולונטארי למסע שכנוע אגרסיבי לפיו הקוטב הצפוני עדיף עשרת מונים מהקוטב הדרומי, כאילו נמצאו הם עצמם במקום ריאלי לכנסת. הלהט הזה, שמהצד נראה לפעמים מטופש לחלוטין, מוצא לו אכסניה בסמול-טוק בעבודה, בבליינד-דייט בבית-קפה, בעיתוני הבוקר האפוקליפטיים ובמהדורות הערב המהבהבות. לעתים תכופות מסתנן אותו להט פוליטי אל תוך המרחב התרבותי- התיאטרון, הספרות, הקולנוע והמוזיקה.

מעט לאחר שוך קרבות מלחמת ששת הימים, ביולי 1967, הוקמה "התנועה למען ארץ ישראל השלמה". בין מייסדיה ניתן היה למצוא אנשי-רוח בולטים בציבור הישראלי דוגמת נתן אלתרמן, חיים גורי, משה שמיר, ש"י עגנון ואהרן אמיר. התנועה גרסה כי משנכבשה ארץ ישראל השלמה על-ידי הצבא הישראלי, יש לשמור עליה כפי שנשמרה עד אז מדינת ישראל המכווצת והצעירה. שלוש שנים אחר כך שפך חנוך לוין מים צוננים על האידיליה הרוחנית, והעלה את המחזה "מלכת אמבטיה" תוך ביקורת נוקבת על הישראליות הנאיבית ושיכורת הניצחון ("וכל הדודות מסביב לבור/ מחכות לך ילד גיבור / אבל המלכות היא שלמה").

מאז ועד היום הוחלפו מהלומות תרבותיות מימין ומשמאל, הנה זה נחשד בשמאלניות וזה בימניות, זה כתב כך וזה שר כך.

המטוטלת התנודדה לה הלוך ושוב, והיא תוסיף ככל הנראה להתנודד עד קץ הדורות, ללא קשר לתוצאות הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. אנחנו עם של מרדנים נון-קונפורמיסטים, עקשנים ומעצבנים ויודעים הכל הכי טוב, אבל עם תרבות פוליטית שאין בשום מקום אחר.

ביום שישי הקרוב (18.1) יופיע בזאפה הרצליה ההרכב המעניין "לימוזינה אקספרס", עם מייקל בנסון ואבנר חודורוב ממשינה ועם הדי.ג'יי יניב גולד. ההרכב יארח את מיי פיינגולד, בערב שכולו מחווה ללהיטי שנות השמונים (יוריתמיקס, פוליקר, דפש מוד ועוד). פוליטיקה כנראה לא תמצאו שם.

עוד ביום שישי (18.1) יתקיים המופע המיוחד "המסיבה של אתניקס", בו תארח הלהקה הוותיקה את הדי.ג'יי דני סידס, וכן את ארקדי דוכין, את מופע הארנבות של ד"ר קספר ואת קטלין רייטר. במופע תבצע אתניקס את להיטיה החדשים, לצד הקלאסיקות הישנות (ביניהן "ציפור מדבר", "שיר ישן", "ב.מ.וו שחורה", "היא לא תשוב" ועוד).




בשבת (19.1) תופיע באוגנדה בירושלים הזמרת זואי פולנסקי, המופיעה תחת השם "בלה טאר" (כשמו של הבמאי ההונגרי הנודע, לפחות בקרב סטודנטים לקולנוע) בערב של "שוגייז-פופ מהפנט, חולמני ואפוף ריוורב". השיר המקסים "ערפל" המצורף כאן, מעניק מושג על הקול המלאכי ועל המוזיקה העוטפת של פולנסקי. 




באווירה אחרת לגמרי, יתקיים בשבת (19.1) בהאנגר 11 בנמל תל-אביב מופע מיוחד ומושקע ששמו "Super Groove", ובו יופיעו על במה אחת כל השמות הגדולים של הFאנק וההיפ-הופ הישראלי. בין השמות הבולטים- שב"ק ס', תומר יוסף, הדג נחש, יוסי פיין, קרולינה, פישי הגדול והתקווה 6. במסגרת המופע יבצע כל משתתף מספר שירים, ולאחר מכן ביצוע ייחודי ומשותף עם האמן שיופיע לאחר מכן, וחוזר חלילה. את המופע יפיק מוזיקלית דני קרק ("פילוני"), משב"ק ס'.


תומר יוסף, אחד המוזיקאים הכי מוכשרים בסביבה, יופיע ביום ראשון (20.1) ב"ינשוף" ברחובות. במקביל להנהגת ההרכב הבינלאומי המצליח "בלקן ביט בוקס" פיתח יוסף קריירת סולו מרתקת, והוציא עד כה שלושה אלבומים מצוינים ("תגידו משהו", "צוחקים מתחת לאדמה" ו"השחר 35") הנעים בין רגאיי משובח למוסיקה אתנית מופרעת.




הצמד המעניין "לא בוכות" (אילאיל לב כנען- גיטרה ושירה, שרון טופורק- נבל), יופיעו בשלישי (22.1) בקפה ביאליק בתל-אביב בערב הנושא את השם הקולע "לא בוכות על הגיטרות". המוזיקה של "לא בוכות" נשמעת בוסרית ונסיונית, בדיוק במינון שמעורר את החשק ללכת ולשמוע אותה.




נסיים את הטור השבועי עם ירמי קפלן, מוזיקאי מחוספס שלא עושה שום הנחות בטקסטים, בלחנים ובעיבודים. קפלן יופיע ביום חמישי (24.1) בצוללת הצהובה בירושלים עם הרכב חשמלי (רן שמעוני- תופים, אלעד הדר- קלידים, עופר קורן- בס, ניר גבע- גיטרה), ועם שלל להיטיו ובהם "הדפוק הזה", "מודדת", "במוקדם או מאוחר", "ראשון שבת" ועוד רבים וטובים. צפו להדרנים ארוכים ונפלאים. להתראות בשבע הבא.



  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תומר יוסף, ירמי קפלן, לא בוכות על הגיטרות, בלה טאר, אתניקס (18.1-24.1) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תומר יוסף, ירמי קפלן, לא בוכות על הגיטרות, בלה טאר, אתניקס (18.1-24.1) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top