נתנאלה באוזן בר

יום ראשון, 9 בדצמבר 2012
הזמרת נתנאלה תופיע ביום שלישי  25.12.12 ב 20:30 באוזן בר קינג ג'ורג' 48 ת"א. ילווה אותה גיא ויינגרטן בפסנתר.

הזמרת "נתנאלה" שבה לארץ לפני כ3 שנים ומאז היא לא מפסיקה ליצור לחדש ולהתחדש. לפני כשנה היא הוציאה אלבום בשם "נדודים" שזכה לשבחים רבים, עם 12 שירים חדשים שנכתבו והולחנו על ידה. במופע זה היא משלבת  את הקלאסיקות המוכרות והאהובות שלה עם שירים מתוך אלבומה החדש. במופע היא מספרת לראשונה על ילדותה, על שורשיה האוזבקים, על להיטיה הגדולים, על שוודייה ועל השיבה לארץ.

נתנאלה התגלתה בגיל 15 על ידי המלחין סשה ארגוב, והיא הפכה בת בית אצלו. מאוחר יותר פגשה גם את אהוד מנור, והם שמרו על קשר עד השנה האחרונה לחייו. בגיל 18 זכתה בתפקיד הסולנית של להקת חיל האויר, והייתה בת הטיפוחים של מתי כספי, המנהל המוזיקאלי של הלהקה.

עם פרוץ מלחמת יום כיפור קיבלה את השיר "הייה לי חבר, הייה לי אח" מיאיר רוזנבלום (מילים-יורם טהר לב)  שהפך  לאחד מהמנוני התקופה, ונחשב עד היום לאחד השירים היפים ביותר בזמר העברי. ב-1974, בהיותה עדיין חיילת בצבא ההגנה כיכבה בפסטיבל הזמר עם "שיר היונה" (שימרית אור-מתי כספי) שהפך ללהיט גדול וחתם סופית את מעמדה ככוכבת. לאחר שהשתחררה יצאה במופע משותף עם מתי כספי שנקרא "חצי-חצי".

ב-1976 יצא אלבומה הראשון שנקרא על שמה, וכלל את רוב להיטיה הגדולים: "הייה לי חבר ,הייה לי אח", "שיר היונה", "ימים לבנים" "לא דיברנו עוד על אהבה" ועוד..באותה שנה יצא אלבום נוסף "מבחר שירים" שכלל בין הייתר את השיר "עוד יבוא היום"

ב-1976 זכתה בכינור דוד והיא רק בת 21. ב-1987 לאחר שהות ממושכת בשבדיה שבה ארצה והוציאה את אלבומה השלישי "על גן-אדן חלוני" שאותו כתבה והלחינה  כמעט בשלמותו. האלבום כלל בין הייתר את הלהיט הגדול  אותו כתבה  והלחינה "ספינת זכרונות"

תמונות: אילן בשור
ב-1994 נרשמה נקודת מפנה בקריירה של נתנאלה כשאחד ממפיקי חברת הסרטים  "יוניברסל פיקצ'רס" התקשר אליה ושאל אם היא היתה מעוניינת לטוס ללוס אנג'לס ולהקליט את "הליכה לקיסריה" לסירטו החדש של סטיבן ספילברג "רשימת שינדלר". תוך יומיים הוטסה נתנאלה להוליווד, ושם באולפן הענק של "יוניברסל פיקצ'רס" מול מסך גדול ביצעה את "הליכה לקיסריה"  (של חנה סנש, ודוד זהבי), תחת עיבודו וניצוחו של ג'ון וויליאמס.  סטיבן ספילברג שיבח את ביצועה לשיר עד מאוד כשפגש אותה לראשונה בפרמיירת הסרט בתל אביב.

ב-1994 הוציאה את  אלבום גירסאות הכיסוי לשיריו של אהוד מנור "לא דיברנו עו על אהבה" בו ביצעה  יחד עם אהוד מנור את השיר "עוד זמן" ללחן של מתי כספי.

בסוף 2009 חזרה ארצה סופית, ומאז שיתפה פעולה עם המלחין יוני רכטר, והשתתפה גם במופע שלו
"העיקר זה המוזיקה" בו ביצעה את השירים "ראה" (מילים: עלי מוהר), ושיר חדש של אברהם חלפי
"קשה בלילה", ובנוסף ביצעה בדואט את "ערב עירוני" עם יהודית רביץ. המופע כולו הוקלט, ויצא על גבי אלבום חדש של יוני רכטר הנושא את אותו שם "העיקר זה המוזיקה"

בתחילת 2010 הכירה את המפיק המוזיקלי גיא ויינגרטן, ומאז החלה לעבוד על אלבומה החדש "נדודים" שיצא לאור לפני שנה האלבום כולל 12 שירים שכתבה והלחינה בעצמה במשך שנות נדודיה בין ישראל ושבדיה. וייגרטן מלווה אותה במופע החדש בו היא מבצעת חלק משירי האלבום בצד להיטיה הגדולים. 
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: נתנאלה באוזן בר Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: נתנאלה באוזן בר Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top