היהודונים, יזהר אשדות, כל החתיכים אצלי, פסטיבל "צלילים במדבר" ועוד (7.12-13.12).

יום חמישי, 6 בדצמבר 2012
היהודונים, יזהר אשדות, פטרוזיליה, פסטיבל "צלילים במדבר", טרנטינה ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (7.12-13.12).

מאת: עמית מורלי

שבוע גדוש בהופעות מסקרנות, נפתח בחגיגות חמש שנים להרכב האלקטרוני "מטבוחה פרוג'קט". ההרכב, המשלב בין מוזיקה חיה (אודי בן כנען, אורי מיילס, טניה וינוקור, עידן כרמלי) ובין מוזיקה אלקטרונית (די.ג'יי שלומי אברץ), יופיע בשישי (7.12) ברדינג 3 בתל-אביב. את המופע, שיצולם לחו"ל (כך מבטיחים החברים), יפתחו "טרייבל דאנס".

לריאיון הבלעדי של אתר "כרטיסים ברשת" עם "מטבוחה פרוג'קט"

יגאל בשן חוזר אל הבמה, להופעה כפולה בזאפה בהרצליה (8.12-9.12) עם שלל להיטיו משנות ה-60' המאוחרות ועד לימינו, ובהם "סיוון", "ציפור קטנה בלב", "בואי נעשה לנו חג", ו"אם הייתי שר לך". בשן מחזיק בקריירה ארוכה ורבת מעללים: הוא הוכתר כזמר השנה של גלי-צה"ל עוד בטרם גויס, הפיק אלבום בכורה גנוז לריקי גל, ואפילו הוציא שלושה אלבומים באנגלית תחת חוזה בינלאומי בסוף שנות השבעים. בין הכותבים, אגב, בריאן אדאמס ואלטון ג'ון. לא פחות.

להקה צעירה ומעניינת שעושה רוק אקוסטי, "פטרוזיליה" שמה, תופיע ביום ראשון (9.12) בלבונטין 7 בתל-אביב. חברי ההרכב הם אפי הלפר (שירה וגיטרה אקוסטית), גיא וילנסקי (גיטרה), תומר וילנסקי (באס) ואסף קרני (תופים). למרות הבוסריות הבולטת והזיופים הקלים, יש כאן משהו ששובה את האוזן.



הרביעייה הנשית הירושלמית "טרנטינה", שהוציאה ממש לאחרונה סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה בהפקת רונית רולנד, תופיע ביום שני (10.12) באברם-בר בירושלים. על אף השם האפלולי והפאנק-סטייל של חברות ההרכב, המוזיקה של "טרנטינה" רגועה ומלודית להפתיע.



את "כל החתיכים אצלי" (איה פייגלין זהבי- שירה וגיטרה, גלעד מאיר- גיטרה, נמרוד לביד- באס, הוד שריד- תופים), שיופיעו בבארבי בתל-אביב ביום שלישי (11.12) אסור לפספס. כבר מזמן לא נשמעה בארץ להקה צעירה שחמושה בטקסטים טעונים ומתוחכמים כל כך, בסולנית אקסצנטרית שמתפוצצת על הבמה ובנגינה מהודקת עד כדי תענוג. במילים אחרות, על הבמה נשמעים "כל החתיכים אצלי" כאילו הם מנגנים  ביחד עשרים שנה לפחות. כשמאחוריהם שני אלבומים מעולים, אינספור הופעות וקהל מעריצים הולך וגדל, העתיד נראה טוב מתמיד.



פסטיבל "צלילים במדבר" בשדה בוקר, אשר נחנך בשנת 1999 כאירוע צנוע ומאז הלך והתפתח לאירוע משמעותי ורב משתתפים, יתקיים השנה בין התאריכים 12.12-16.12. בין האמנים שישתתפו השנה בפסטיבל ניתן למצוא את ערן צור, היהודים, מאיר בנאי, כנסיית השכל, אנסמבל ג'אלי ויסמין לוי. ההפקות המעניינות בפסטיבל השנה הן מופע משירי הזמרת פיירוז, וערב משירי חיים חפר.

שפי ישי ויהודית תמיר, זוג בחיים וביצירה, יעלו מופע משותף ביום חמישי (13.12) ב"עשן הזמן" בבאר-שבע. מאחורי תמיר, ששיתפה בעבר פעולה עם יהודה פוליקר ועם אהוד בנאי, שני אלבומים ("יהודית תמיר", "פרחים אדומים"). גם מאחורי ישי, שעסק רבות בהלחנה לתיאטרון ובין היתר הפיק מוזיקלית את המחזמר "מאמי", שני אלבומים ("אהבה ושנאה", "גבר לא ידבר על כך"). שילוב ההגשה הקומוניקטיבית של תמיר עם הלחנים המאתגרים של ישי, מבטיח ללא ספק ערב מרתק.

אחרי כל השערוריות בעקבות שירו החדש ומעורר המחלוקת "עניין של הרגל", יופיע יזהר אשדות בזאפה תל-אביב ביום חמישי (13.12). העשייה הבלתי-נתפסת של אשדות מיקמה אותו על צמתים מרכזיים במוזיקה הישראלית, הן כמבצע (בלהקת "תיסלם" ובחמישה אלבומי אולפן) והן כמפיק מוזיקלי (בין היתר באלבומים של קורין אלאל, עופרה חזה, סי היימן וכמובן אדם). ההופעות של אשדות זכורות לטוב הן בזכות הרפרטואר השופע, והן בזכות הסאונד המוקפד.



נסיים עם קצת פאנק-רוק מחתרתי לכבוד שבת. להקת "היהודונים" תופיע ביום חמישי (13.12) באוגנדה בירושלים, בערב שכולו בירה ודציבלים. הלהקה פעילה מאז שנת 2002 והוציאה עד כה אלבום אחד (בשנת 2006, בהפקתו של צ'ארלי מגירה). שבוע טוב והאזנה נעימה.

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: היהודונים, יזהר אשדות, כל החתיכים אצלי, פסטיבל "צלילים במדבר" ועוד (7.12-13.12). Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: היהודונים, יזהר אשדות, כל החתיכים אצלי, פסטיבל "צלילים במדבר" ועוד (7.12-13.12). Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top