פוליקר, ג'ירפות, ועדת חריגים ומלכה שפיגל (15-22/11)

יום חמישי, 15 בנובמבר 2012
יהודה פוליקר בזאפה הרצליה, ועדת חריגים באוגנדה בירושלים, ומלכה שפיגל מגיעה לביקור- הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (15-22/11).

מאת: עמית מורלי

את הסקירה השבועית נפתח עם ברק חנוך, שיופיע ביום שישי הקרוב (16.11) בתיאטרון תמונע בתל-אביב אחרי היעדרות ארוכה מקדמת הבמה. חנוך, גיטריסט מוערך שפרץ לתודעה כחבר ברביעייה הרוקיסטית המהודקת שליוותה את אלון אולארצ'יק בתחילת שנות התשעים, הוציא בשנת 2007 את אלבומו הראשון "ברק חנוך". באלבום זה, שלמרבה הצער זכה לחשיפה מועטה ביותר, נכללו שמונה שירים מצוינים (ביניהם "חלק ממזימה", "ניפגש בחיים אחרים" ו"הדברים שאת אוהבת") מלווים בהפקה מוזיקלית עשירה ומאתגרת. במופע החדש יבוצעו שירי האלבום הראשון לצד שירים חדשים העתידים להיכלל באלבומו השני.



"ועדת חריגים", שלישיית גיטרה-בס-תופים מסקרנת שעושה רוק נונשלנטי עם הרבה ציניות בטקסטים ומעט חיספוס בסאונד, תופיע בשבת (17.11) באוגנדה בירושלים. חברי הלהקה הם יובל הרינג (שירה וגיטרה), דן בלוך (בס) ויובל גוטמן (תופים), ואלבום הבכורה שלהם צפוי לצאת בינואר הקרוב.



ביום ראשון (18.11) יופיע בועז ריינשרייבר באוזןבר בתל-אביב. מאחורי השם המעט אנונימי מסתתר רזומה מכובד: ריינשרייבר הוא גיטריסט וסולן ההרכבים "דבק" (הרכב שהוציא עד כה שני אלבומים- "דבק" ו"נגרים") ו"1:1" (פרויקט הלחנה וביצוע לשיריו של ערן בר-גיל, שלאחרונה שוחרר מתוכו "אושר", החלק השלישי בטרילוגיה שנפתחה עם האלבום "1:1" והמשיכה עם "ברזל"), ובין היתר הפיק מוזיקלית את שני אלבומיה של זוגתו, מור שטייגל. אם לשפוט על-פי "החלטה קשה", הסינגל הראשון שלו כסולן עצמאי, הרי שריינשרייבר ממשיך את הקו המנחה של המוזיקה שעשה עד היום: רוק אקוסטי מלווה בכלי-מיתר, עם עליות לדיסטורשן במקומות הנכונים.



עוד ביום ראשון (18.11) יופיעו בינשוף-בר ברחובות הג'ירפות, הרכב שהפך כבר מזמן לקאלט טקסטואלי. מאחורי הג'ירפות שלושה אלבומי אולפן ("משוחח עם כיסא", "גג" ו"אין כניסה לפילים"), וזאת מבלי לקחת בחשבון את ההרפתקאות המוזיקליות של הסולן גלעד כהנא ושל הבסיסט יאיר קז. הג'ירפות הפכו את המופעים שלהם לתיאטרליים, תוך שילוב בין המוזיקה עצמה ("וואו", "סטריאו", "לכת", "גג", וכמובן "רמי מואשם באחזקת סמים קלים") ובין הגיגיו/ נאומיו של כהנא בקטעי הקישור. "אין כניסה לפילים", אלבומם האחרון, נוצר בעקבות הסרט המרתק "ראיתי ג'ירפות בהודו" המתאר את חוויות ההרכב בסיבוב הופעות מאולתר בהודו.

יהודה פוליקר, האיש והדיסקוגרפיה, יופיע ביום שני ( 19.11) בזאפה הרצליה. פוליקר יבצע במופע את הקלאסיקות המוכרות משלל אלבומיו- החל מתקופת "בנזין", דרך הבוזוקי, הכפיים והטקסטים הטעונים של "אפר ואבק", ועד לעשרים השנים האחרונות בהן מיצב עצמו כגורם מרכזי ודומיננטי במוזיקה הישראלית. במופע יבצע פוליקר גם שירים מאלבומו האחרון והמצליח "כל דבר מזכיר לי".

ביום שלישי (20.11) וביום ברביעי (21.11) יופיעו "היהודים" בזאפה תל-אביב עם המופע האקוסטי "בישיבה". על אף המעריצים, ההשמעות והמכירות, נראה ש"היהודים" טרם הצליחו לשחזר את הקונספט שהפך את אלבום הבכורה שלהם, "מציאות נפרדת", לאגדה מתנגנת. העיבודים האקוסטיים הם הזדמנות מצוינת לקבל את הרפרטואר של "היהודים" ("מחפש תשובה", "אם כבר", "הזמן שלך", "חופשי") באריזה שונה, ומזווית קצת אחרת.

מופע כפול נוסף, של מלכה שפיגל וקולין ניומן, יתקיים באוזןבר בתל-אביב בימים רביעי (21.11) וחמישי (22.11). שפיגל, הבסיסטית והסולנית של "מינימל קומפקט" המיתולוגית, אשר הוציאה אלבומים גם כסולנית (ובהם "ראש בלטה" ו"My Pet Fish") תבצע את מופע הבכורה לאלבומה החדש "Every Day Is Like The First Day". מלבד ניומן, ילוו את שפיגל אורי פרוסט ("הפליז", "כרמלה גרוס ואגנר", "ריר"), גיל לוז ("951") ורונלד ליפוק (מוזיקאי יליד גרמניה המזרחית). לכבוד המאורע, נסיים את הטור בשיר הענוג "כישופים", מתוך האלבום "ראש בלטה" (1993). להתראות בשבוע הבא.

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פוליקר, ג'ירפות, ועדת חריגים ומלכה שפיגל (15-22/11) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פוליקר, ג'ירפות, ועדת חריגים ומלכה שפיגל (15-22/11) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top