"צריך שתיים לטנגו" - תערוכה חדשה

יום שלישי, 30 באוקטובר 2012
'צריך שתיים לטנגו' תערוכה משותפת לג'ואל יסעור ורונית יניצקי. כל הפרטים, בכתבה הבאה.


בתערוכתן המשותפת: 'צריך שתיים לטנגו', מציגות ג'ואל יסעור ורונית יניצקי מקבץ עבודות עתירות צבע וחושניות ה"מתפוצצות מרב שמחת חיים", כותבת ד"ר קציעה עלון, אוצרת התערוכה, במאמרה לקטלוג. התערוכה תיפתח במשכנה החדש של גלריה שורשים, בתל אביב, ביום ה' 15.11.12, בשעה 19:00 ותוצג עד 5.12.12.

"הטנגו המשותף של רונית יניצקי וג'ואל יסעור הוא טנגו שמח, צבעוני מלהיב, קורא לצפות בו. יצירותיהן של השתיים הן יצירות עתירות צבע, שופעות חושניות, "מתפוצצות" מרב שמחת חיים. רונית יניצקי מציגה גלגלים מסתובבים, עטורים עשרות פיסות זעירות של צבע, מנצנצות, זוהרות וציורים רחבים, גדולי מימדים, רפיטטיבים. ג'ואל יסעור מציגה ציור בפורמט מסורתי יותר, במבנה ריבועי או מלבני, במשיחות מכחול רחבות. המכלול הצבעי הוא האלמנט הבולט לעין אצל שתיהן". כותבת ד"ר עלון.

צילום: טלי אמיתי טביב.

ביצירות נוספות, של השתיים, הן עושות שימוש באייקון הברבי, הדמות הבובתית הפופולארית המושלמת של ייצוג הנשיות ומשתמשות בה בכדי לייצג זוגיות אלטרנטיבית. ה"טנגו" של יניצקי ויסעור נקרא בכמה רמות ומישורים: ראשית - הדיאלוג היצירתי בין שתי אמניות. אולם גם המדיום המשפחתי משתבר בתערוכה: במישור הביוגרפי, הזוגיות האישית שיש לכל אחת מהן עם בנות זוג,  מקבלת סוג מסוים של ייצוג אמנותי. "יניצקי ויסעור מציגות עולם אמנותי ואישי אלטרנטיבי, פתוח, השובר חוקים ומוסכמות ומתנגד לחומרה קפדנית", מוסיפה האוצרת.

הטנגו האמנותי של יניצקי ויסעור יוצר חלל סוער, עתיר וגדוש. מצויים בו מוטיבים ערבסקיים ומילים בערבית, צילומים לצד עבודות שמן, חרוזים וחומרים אחרים.
אומץ הלב האישי שהפגינו השתיים לאורך השנים משתקף גם בעמידתן הנחרצת על יצירת אמנות ככוח מניע בחייהן העכשוויים. יסעור הציגה עד כה חמש תערוכות יחיד, ויניצקי - תשע.

ג'ואל יסעור המגדירה עצמה כ"אמנית אורבאנית, תל אביבית", נמשכת לאותם חלקים דרמטיים של העיר הנמצאים על הסף, בין הפנים והחוץ, בין הפרטיות המגוננת לבין המוחצנות של המרחב העירוני. יסעור מביטה על ההוויה התל אביבית, תבנית נוף הולדתה, במבט בוחן וחוקר, היא רואה בעיר התוססת אספקלריה לנפשה.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "צריך שתיים לטנגו" - תערוכה חדשה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "צריך שתיים לטנגו" - תערוכה חדשה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top